"כסטארטאפ ירושלמי, אנחנו מרגישים שהגיוון בעובדים אצלנו מעניין לא פחות מהעבודה עצמה"
כמה ראיונות יעברו מועמדים למשרה טכנית בחברת C2A Security, אילו תנאים היא מציעה ומה חשוב ל-CTO שלה, זאב שליו. מדור חדש מארח בכירים מהתעשייה ונותן הצצה למאחורי הקלעים של קליטת עובדים חדשים
העומס בעבודה כבר הפך לשגרה והגיעה ההבנה שאתם חייבים עוד מישהו בצוות שלכם. איך נראה התהליך שמתחיל עכשיו ותוך כמה זמן תוכלו להרגיש הקלה בעומס? כמה ראיונות יעבור מועמד ואילו תנאים מציעים לו? במדור אונבורד – מאחורי הקלעים של העובדים החדשים תקבלו מבכירים בתעשייה הצצה לתהליך הקליטה של עובדים חדשים וגם טיפים איך לשמור אותם מרוצים. והפעם: זאב שליו, VP R&D בחברת C2A Security.
היי זאב, ספר לנו בקצרה על התהליך שעושים ב-C2A Security לגיוס עובדים חדשים.
"בתהליך הגיוס צוות ה-R&D וה-HR עובדים צמוד על הגדרת המשרה בהתאם לצרכים, כולל דרישות, תחומי האחריות ומאפייני העובד שמחפשים. ה-HR בשיתוף ה-Marketing דואגים לפרסם ברשתות, לינקדאין ובערוצים נוספים, ובמקביל מנהלת ה-HR שלנו מפעילה מגייסות שעושות head hunting גם למועמדים שלא מחפשים עבודה. הרבה מהמועמדים אצלנו מגיעים מפה לאוזן או בשיטת חבר מביא חבר. בהמשך, ראשי צוותים ו-Tech Lead ב-R&D פוגשים את המועמדים שהגיעו ונותנים גם מטלת בית (קייס טכני). אנחנו משתדלים שהיא תהיה קצרה (כשעתיים עבודה) מתוך התחשבות בזמנם של המועמדים ומתוך מטרה לבחון את יכולת ההתמודדות שלהם עם אתגרים ואת רמת היצירתיות שלהם, ולא להעביד אותם".
אילו תנאים אתם מציעים למועמדים?
"זה כמובן משתנה מתפקיד לתפקיד, אבל אצלנו מציעים בין היתר עבודה היברידית, חדר כושר ומקרר מלא ומגוון שעוזר לשמור על המשקל (או לא, תלוי בכם); יש אופציות, משכורת 13 וקרנות השתלמות; יש אירועי חברה, האפי אוור כל חמישי וכיסוי הוצאות של כביש 6. אבל אני חושב שעיקר הייחודיות אצלנו הוא הגיוון של האנשים – אנחנו חברה ירושלמית והעובדים שלנו מגיעים מחלקים שונים בחברה, מחילונים ועד חרדים מקפידים, נשים וגברים, עולים חדשים, ירושלמים ותל אביבים. הגיוון הזה בהון האנושי עושה טוב לדינמיקה בין עובדי החברה ואנחנו מרגישים שמעניין להם יחד".
כמה ראיונות או מבדקים עוברים המועמדים מיצירת הקשר הראשון איתם ועד שמודיעים להם שהתקבלו?
"מועמד לעבודה אצלנו יעבור בדרך כלל 2-3 ראיונות עם גורמים מה-R&D, האחרון שבהם הוא אני. כדי לקצר תהליכים, לאחד מהראיונות האלה תצטרף מנהלת ה-HR ויש גם את הקייס הטכני. מועמד שעבר את כל הראיונות ואת המטלה המקצועית, מוזמן לראיון אחרון עם מנכ"ל החברה, רועי פרידמן, שמטרתה לשתף את העובד הפוטנציאלי בחזון החברה, לתת לו הזדמנות לשיחה פתוחה עם המנכ"ל ולהציג את הקייס הטכני גם בפניו. במקביל אנחנו מקיימים שיחות עם ממליצים".
איזה חלק בתהליך הכי אפקטיבי בעיניך?
"כל החלקים רלוונטיים. ככל שמדובר בתפקיד טכני או בכיר יותר כמובן שיש משמעות גדולה יותר למבדקים הטכניים. עם זאת, חשובה לי מאוד הגישה והאישיות של העובד. אנחנו תמיד מוודאים שהמועמדים מבינים שהם נכנסים לחברת סטארטאפ, על כל המשתמש מזה. כלומר, אנחנו מחפשים עובדים שמבינים ומוכנים לעבוד קשה ולקחת חלק במשהו שהוא גדול מכולנו. יש פה דדליינים מאוד צפופים ואנחנו מחפשים אנשים שמבינים את זה ומוכנים לעשות הכול כדי שהחברה תצליח. הגישה היא העיקר כשאנחנו בוחנים כשאנחנו מגייסים ג'וניורים, וזה קורה מדי פעם. אנחנו שמחים להשקיע באנשים צעירים שמוכנים לעבוד קשה כדי להיות הכי טובים שאפשר, להכשיר אותם לפי ה'אני מאמין' של החברה".
איזה חלק בתהליך הוא הכי מאתגר לטעמך?
"מטבע הדברים, החלק הטכני יותר קל לבדיקה ולהערכה. בחלק של הבחינה האישיותית נדרשת הבנה עמוקה יותר ואני שמח שאנחנו צוות שלם שמראיין בשיתוף פעולה, כך שכל אחד נותן את האינפוט שלו כדי להבטיח את ההצלחה של כל גיוס".
ספר לנו על מקרה מצחיק שקרה לך עם עובד חדש או בזמן ריאיון עבודה.
"לא פעם מגיעים עובדים חדשים דרך עובדים קיימים, אבל מתברר שהם מכירים עוד אנשים מהחברה, חוץ מזה שהמליץ עליהם. למשל, היו לנו עובדים שגילו שהם עובדים ביחד עם המפקד שלהם מהצבא, או עם חברים מהאוניברסיטה".
מה התלונה הכי נפוצה שאתה שומע בקרב העובדים שלך?
"אחד המאפיינים של סטארטאפים הוא שהכל יותר גמיש ומהיר לעומת ארגונים גדולים, שבהם התהליכים יותר איטיים ומסודרים. עבודה בחברה כמו שלנו מחייבת גמישות מחשבתית ויכולת עבודה בתהליכים שהם לא תמיד מוסדרים עד הסוף. לפעמים קשה לעובדים להתמודד עם מצב שאין תכנון עד הפרט האחרון, זה דורש להיות עצמאי ויצירתי כדי לפתור בעיות".
תן לנו טיפים – איך שומרים על העובדים מרוצים?
"הסיבה מספר אחת שעובד מרוצה היא הקשר שלו עם המנהל הישיר, ועד כמה הוא מקפיד לתת יחס, סיוע והכוונה. הצוותים פה מאוד מגובשים ומקפידים לסייע אחד לשני, והעובדים הוותיקים מהווים חלק אינטגרלי מההכשרה של העובדים החדשים. כולם מרגישים שהם חלק מחברה שעומדת לפרוץ בגדול ורוצים להיות חלק מהתהליך הזה. אנחנו משתדלים להשקיע בעובדים כדי שיבינו שאכפת לנו מהם, בתור בני אדם לפני עובדים, וכחלק מזה אנחנו מקיימים ישיבות עדכון על החברה כדי להכניס את כולם לתמונה הגדולה וכדי להראות איך העבודה הספציפית שהם עושים תורמת למטרה הגדולה. אחד היתרונות אצלנו הוא שיש חיבור מאוד חזק ללקוחות, ברמה יומית. ראשי צוותים לעיתים מצטרפים לשיחת לקוחות שבועית, שעוזרת לצוות לראות איך הקוד שלהם מייצר ערך אמיתי ללקוחות".